موضوع: "برخی اوصاف منافق"

10روش برای کاهش استرس وایجادهیجان درزندگی

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 24ام اردیبهشت, 1396

شایدشما هم جزو آن دسته ازافرادی باشید که بسیاری از لحظات خوب زندگی خودرابه دلیل داشتن استرس زیاداز دست داده اید وبه دنبال راهی برای حل مشکلتان هستید دراین جا به شما راه های را پیشنهاد می شود که با بکارگیری آنها می توانید با این مشکل مقابله نموده وزندگی بدون دغدغه واسترس را تجربه کنید.

1-عادت مصرف نمک خودرا تغییردهید .2-بالا رفتن ازپله 3- دست از خوردن بردارید 4- به اندازه کافی بخوابید 5- ازروتین بودن فرارکنید 6- قدم زدن دراطراف منزل 7-خوردن فیبر بیشتر 8- تمرکز برزمان حال 9- به پزشک مراجعه کنید.10- روح خودرا تغذیه کنید.

برخی اوصاف منافق

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 17ام اردیبهشت, 1396

منافق چون با ظاهری دینی با مومنان روبه رو می شود ،قبل از هر هرچیز باید اوراشناخت ؛ از همین رو در اینجا ازاوصاف آنان اشاره می شود :

ادعای دروغین ایمان :وازمردم کسانی اند که می گویند :به خدا وروز رستاخیزایمان آورده ایم ،درحالی که مومن نیستند .

نیرنگ بازی :آنان با خدا وکسانی که ایمان آورده اند سخت نیرنگ می کنند ؛، ولی جز خود را فریب نمی دهند ،واین را در نمی یابند .

 انحصار طلبی : می گویند اگر به مدینه باز گردیم ،قطعا ؟آن که عزیزتر است آن را که زبونتر است از آنجا بیرون خواهد کرد وحال آنکه عزت ، همه از آن خدا وپیامبرش ومومنان است ؛اما منافقان نمی دانند.

ترس ازمرگ :هنگامیکه جهاد برآنان واجب شد ،برخلاف انتظار ،گروهی ازایشان از مردم =مشرکان ترسیدند ،مانند ترس از خدا یا ترسی بیشتر ،وگفتند:پرودگارا چرا چیکار رابر ما مقررداشتی ؟

زورمداری طبقه گرایی :وچون به آنان گفته شود :شما نیز همان گونه که مردم ایمان آورده اند ،ایمان بیاورید ،گویند : آیا چنانکه بی خردان ایمان آورده اند ، ایمان بیاوریم ؟

سازشکاری بادشمن :این از آن روست که آنان به کسانی که از قرآن واحکام آن ناخشنود بودند ،وعده همکاری دادند وگفتند: درپاره ای ازامور تا آنجا که راز ما فاش نشود ازشما پیروی خواهیم کرد ،غافل ازآنکه خدا نهانکاری آنانرا می داند.

سوره بقره ،آیه 8و9و13.سوره منافقون ،آیه 8.سوره نساء، آیه 77.سوره محمد ،آیه 26.