« بروشورسلام برمحرم »

آسیب شناسی عزاداری امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 13ام شهریور, 1400
آسیب شناسی عزاداری امام حسین علیه السلام

نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها با حضور “عصمت محمدی” استاد و مبلغ حوزه با موضوع “آسیب¬شناسی عزاداری امام حسین علیه السلام” در مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد به جمع مبلغان به صورت حضوری برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد محمدی ضمن تسلیت به مناسبت فراررسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه اهل بیت علیه السلام گفت: عزاداری برای امام حسین علیه السلام به دلیل اهداف بلند و نقش سازنده آن از جایگاه ویژه¬ای برخوردار است. این حرکت، مانند همه موضوعات دیگر، بایدهایی دارد که سودمند است و آسیبهایی هم دارد که زیان آور است.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین آسیبهای عزاداری روضه¬های دروغ است که منبع تاریخی نداشته و عظمت امام حسین علیه السلام را زیر سوال می برد.
استاد حوزه ابراز داشت: غلو کردن مطالب در طول تاریخ صدمات زیادی به تشیع وارد کرده و سبب تحریفات بی اساس و بی پایه در بحث عزاداری شده است که ممکن است به خاطر جهل و نادانی، سوء استفاده از زبان حال، تلاش برای ارائه مضامینی نو، دنیا طلبی و برتری جویی باشد.
وی در ادامه گفت: حال ممکن است مطالب غلو آمیزباعث شود که برخی تصور کنند که شیعه ، قائل به ربوبیت اهل بیت علیه¬السلام است و یا ممکن است کوتاهی در حق اهل بیت علیه¬السلام شود و حق آنان ادا نشود و برای سخنرانی و روضه از کسانی دعوت شود که هدفشان رشد مردم باشد نه اینکه به دنبال پر کردن حسینیه باشند.
مبلغ حوزه گفت: برخی با بستن راه مردم به عزاداری می پردازند و سد معبر می کنند و یا با بلند کردن صدای بلندگو مزاحم استراحت مردم می¬شوند و یا با طولانی شدن عزاداری باعث میشود شرکت کنندگان در عزاداری، نماز صبح را قضا کنند و یا به موقع به محل کار نرسند.
وی در پایان به معرفی کتاب فریاد بر تحریف¬های عاشورا اثر استاد شهید مطهری و فرهنگ¬نامه مرثیه سرایی و عزاداری اثر محمدی ری شهری پرداخت و گفت: مطالعه این کتاب ها باعث آگاهی بیشتردراین زمینه میشود.


فرم در حال بارگذاری ...