« کارگاه آموزشی قاموس النورفرا رسیدن ماه رمضان ماه صداقت دلها ماه ضیافت الله مبارک »

بررسی تمایز دینداری با عالم دینی

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 20ام فروردین, 1401

مدرسه علمیه حضرت زهرا(س):
نشست علمی پژوهشی بررسی تمایز دینداری با عالم دینی برگزار شد
نشست علمی پژوهشی پیرامون ” بررسی تمایز دینداری با عالم دینی “با حضور مرضیه شریفی کیا، استاد سیر مطالعاتی در جمع اعضای سیر مطالعاتی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگاری پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد شریفی کیاگفت: جهت کلی اعمال و رفتار و گفتار مردمان بر اساس عالمی است که همواره دارند. عالم دینی یک عالم واقعی است زیرا در زندگی دینی، به جنبه واحد عالم نظر می کند و جنبه واحد عالم همان جنبه حق است و حق چیزی چز واقع نیست.
وی در ادامه بیان کرد: عالم دینی و واقعی در مقابل عالم وهمی و پوچ قرار دارد. از ویژگیهای عالم دینی آن است که وقتی انسان با حادثه ای رو به رو میشود حتما وجود آن را در راستای حکمت الهی و مصلحت پروردگارش می داند و حادثه ها را درر رابطه با مصلحتی که خدای عالم دنبال می کند تحلیل می کند و همچنین هر چه از طریق تزکیه و انصراف از دنیا به عالم غیب وصل شود حالت قبلی مقدمه ای برای مرتبه بعدی می داند.
شریفی کیا ابراز داشت: شخصی، دیندار باشد، ولی عالم دینی نداشته باشد به هسته و مغز دین دست نیافته است و در عوالم کاذب سیر می کند. تمام گرفتاری های انسان، ناشی از عدم ادراک یا درک ناصحیح است. آن کس که در فضای عالم دینی، تنفس نمی کند، در عدم و نیستی است؛ اما از آن جا که به وهم و خودانگاری مبتلاست، نیستی ها را هستی می پندارد.
وی در پایان گفت: ممکن است شخصی گناه نکند ولی زمانی که عالم دینی نداشته باشد درحالت بقای برتر قرار نمی گیرد و استقرار شخصیت پیدا نمی کند.


فرم در حال بارگذاری ...