« جشنواره کتابهای صلواتیمسابقه یار مهربان به مناسبت هفته کتاب »

بررسی روشهای مطالعه دقیق

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 3ام آذر, 1400
بررسی روشهای مطالعه دقیق

نشست علمی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد با حضور “عصمت محمدی” استاد و معاون پژوهش با موضوع “بررسی روشهای مطالعه دقیق” در جمع طلاب سیکل، پایه اول به صورت حضوری برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد، محمدی ضمن تعریف مطالعه دقیق و تفاوت آن با مطالعه اجمالی گفت: دقیق¬خوانی دارای فنونی است که برای داشتن مطالعه دقیق این فنون باید رعایت گردد.
وی بیان کرد: زمانی مطالعه به صورت دقیق انجام می¬شود که موضوع اصلی، نکات اصلی و جزئیات مطالب و رابطه بین آنها معین شود تا باعث فهمیدن بیشتر و یادآوری سریعتر مطالب شود. با مطالعه دقیق ساختمان مطالب به طور کامل درک می¬گردد.
معاون پژوهش در ادامه گفت: یکی دیگر از شیوه¬های مطالعه دقیق آن است که مطالبی که به صورت کج یا درشت¬تر و پررنگ¬تر و یا شماره گذاری شده است، توجه شود.
استاد حوزه ابراز کرد: برای یادگیری بهتر و مرور سریعتر مطالب می¬توان به علامت¬گذاری و حاشیه نویسی پرداخت. دور موضوع اصلی خط کشید و یا نکات اصلی را داخل کروشه گذاشت و همچنین زیر جزئیات مهم خط کشید.
محمدی گفت: یکی دیگر از روشهای دقیق خوانی این است که به خلاصه نویسی مطالب خوانده شده به زبان خود پرداخته شود. خلاصه نویسی هم مرور کردن را آسانتر می کند و هم می توان میزان درک و فهم خود از مطالب خوانده شده سنجید و همچنین مدت نگهداری مطالب در حافظه را تقویت می¬کند.


فرم در حال بارگذاری ...