« بروشور بررسی هویت زن قبل و بعد از انقلابدهه فجر گرامی باد »

بررسی معنویت و اخلاق قبل و بعد از انقلاب

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 19ام بهمن, 1400
بررسی معنویت و اخلاق قبل و بعد از انقلاب

نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها با حضور “عصمت محمدی” استاد حوزه با موضوع “بررسی معنویت و اخلاق قبل و بعد از انقلاب” در جمع مدیر و کادر مدرسه برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد، محمدی ضمن تبریک ایام الله دهه فجرگفت: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهایی در زمینه هایی چون: راه سازی، احداث راه آهن، جاده، پل و سدسازی، برق رسانی، گازررسانی، آب رسانی روستاها و شهرهای کوچک، صنعت، تکنولوزی، فناوری هسته ای و نانو، سلولهای بنیادی، از نظر پزشکی …به دست آمده است.
وی بیان کرد: انقلاب، معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به گونه¬ای چشمگیر بالا برد. هر چند رزیم پهلوی ضربه های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی را به درون زندگی مردم به خصوص جوانان کشانده بود ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی ، دلهای مستعد و نورانی مردم به ویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا را به سود دین و اخلاق دگرگون کرد.
استاد حوزه ابراز کرد: مجاهدت های جوانان در میدان های سخت از جمله دفاع مقدس، با ذکر و دعا و روحیه برادری و ایثار همراه شد والدین و همسران با احساس وظیفه ای که داشتند عزیزان خود را به میدان نبرد برای دفاع از میهن فرستادند و پس از آن که با پیکر خونین یا جسم آسیب دیده عزیزان خود روبرو می¬شدند شکوه و شکایتی نمی کردند و از این که قدمی برای دفاع ازکشور خود برداشتند، شکر می¬کردند.
محمدی در ادامه بیان کرد: به برکت انقلاب مساجد و فضاهای دینی و مذهبی رونقی بی سابقه گرفت. هزاران جوان برای پدیده اعتکاف ثبت نام می¬کنند با وجود این که قبل از انقلاب نیز اعتکاف وجود داشت ولی فقط در یک مسجد (امام قم) چندین طلبه حضور داشتند ولی امروزه در مساجد دانشگاه و مساجد شهرهای کوچک و بزرگ و حتی روستاها حضوری پر شکوه دارند و این به برکت انقلاب است و نشانه رشد معنویت در جامعه است.
وی گفت: با وجو اینکه امروزه عوامل انحراف از جمله فضای مجازی، ماهواره.. در جامعه بسیار زیاد است و جوان در معرض اینها است ولی در عین حال حضور مردم به خصوص جوانان در پیاده روی اربعین، راهیان نور، صفوف نماز جماعت…پرشور است. و به صورت داوطلبانه در اردوهای جهادی و بسیج سازندگی شرکت می¬کنند که اینها همه اش یک حرکت رو به جلو است و نشان دهنده پیشرفت اخلاق و معنویت در جامعه است که به برکت انقلاب حاصل شده است.
وی در پایان ضمن معرفی کتابهایی مانند انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، پیام انقلاب گفت: انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی علاوه بر موفقیتهای مختلف در زمینه¬های مختلف، انسان ساز بود و به تربیت انسانهایی چون: سلیمانی ها، کاظمی ها، کشوری ها، شیرودی ها، احمدی روشن ها، پرداخت که توانستند هوشمندانه راه سعادت را انتخاب کنند


فرم در حال بارگذاری ...