« شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت بادبرگزرای جشن میلاد حضرت علی علیه السلام »

جهاد تبیین و وظیفه طلاب

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 2ام اسفند, 1400
جهاد تبیین و وظیفه طلاب

نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها با حضور “حجت الاسلام کمال مروتی” استاد حوزه، مبلغ و پژوهشگر با موضوع “جهاد تبیین و رسالت طلاب” در مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد، مروتی ضمن اشاره به معنای جهاد و تبیین گفت : فرق جهاد با تلاش کردن این است که جهاد در مقابل دشمن است. جهاد تبیین موضوعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و یک فریضه قطعی و فوری است. هرکس می تواند باید در این زمینه اقدام کند.
وی در ادامه گفت: ما دشمن قوی رسانه ای داریم در فضای مجازی هزاران عکس، کلیپ و استوری بر ضد دین اسلام پخش می¬شود. دشمن در فضای مجازی ذهن ها و دلها را خراب می کند و باید جلوی آن را گرفته شود. جهاد تبیین اختصاص به موضوع خاصی ندارد و در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی… باید تبیین صورت گیرد.
مروتی ابراز داشت: نخست، وظیفه رسانه¬ها و مسئولان است که جهاد تبیین کنند و بعد از آن وظیفه هرکسی مانند دانشجویان، طلاب… است که به جهاد تبیین بپردازند چون در فضای علمی و فکری هستند.
مبلغ حوزه بیان کرد: طلبه در ابتدا باید به تقویت بنیه علمی و معرفتی، تقویت بنیه معنوی، بپردازد و علاوه بر آن باید روحیه جهادی و انقلابی نیز داشته باشد.
وی در ادامه گفت: طلاب باید از روشهای جهاد تبیین آگاه باشند. یکی از روشهای جهاد تبیین، اقناع است که فکر طرف را اقناع کند و دیگر احساس است. مرکز وکانون جهاد تبیین هیئت¬ها هستند در هیئت¬ها هم احساس است و هم اقناع و این دو با هم باعث می شود اقدام و عمل صورت گیرد.
مروتی در پایان بیان کرد: برای جهاد تبیین در مسائل مختلف باید طلاب مطالعه و مباحثه کنند و اطلاعات خود را بالا برند و در صورت نیاز می¬توانند از اساتید مجرب هم کمک بگیرند. می¬توان برای تحریک احساس از روشهایی مانند یک بیت شعر، عکس مناسب و جمله احساسی استفاده کرد.


فرم در حال بارگذاری ...