« هفته پژوهش گرامی بادمعرفی کتاب »

هفته پژوهش گرامی باد

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 30ام آذر, 1399

استاد حوزه دانشگاه گفت:
تحقیق و پژوهش ضامن پیشرفت و عامل سرزندگی و پویایی یک کشور است.
نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها با حضور “فاطمه مروتی” استاد حوزه و دانشگاه با موضوع “فلسفه هفته پژوهش-اهمیت وضرورت” در گروه جامعه-الطلاب به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد مروتی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین کشور برای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران 25 آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور روز پژوهش نامگذاری شد همچنین وزارت علوم و تحقیقات و فناوری هم از سال 1379 چهارمین هفته آذر ماه را هفته پژوهش نامگذاری کردند.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: زمانی که یک نامی در تقویم ملی کشور بولد می شود نشان از اهمیت آن مسئله در کشور است. مردم در هفته پژوهش با اهمیت پژوهش و نقش پژوهش و جایگاه و تاثیری که در بهبود جامعه و وضع زندگی شهروندان دارد آشنایی پیدا می¬کنند و از زوایه دیگر در جریان کارکرد موسسات و مجموعه هایی که وظایفشان پژوهش است قرار می¬گیرند.
وی درادامه بیان کرد: در کشور سازمانهایی وجود دارد که هرکدام با پژوهش هایی که انجام می دهند زمینه ی رفاه و سلامت مردم را فراهم می¬کنند و ما از ثمرات این پژوهش ها استفاده می کنیم در این روز و این هفته که به هفته پژوهش نامگذاری شده است فرصتی است تا دوستداران علم وپژوهش و مردم با یکدیگر به تعامل بپردازند تا مردم بیشتر در جریان فعالیتهای پژوهشی قرار بگیرند.
مروتی گفت: کشوری که اهل پژوهش باشد کشور پیشرفته محسوب می شود و پژوهش و تحقیق یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هرکشور است بدون پژوهش دانش بشر افزایش نمی یابد و دچار سکون و رکود می¬شود و امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط برخوردار نیست.
وی درپایان گفت: اکتفا کردن فقط به کتب درسی عامل عقب ماندگی است باید درکنارکتب درسی که ابزارهستند با منابع دیگر آشنا شویم تا بتوانیم نوآوری داشته باشیم و به این نکته توجه داشته باشیم که عامل سرزندگی و پویایی هرکشوری پژوهش است.


فرم در حال بارگذاری ...