« شهادت مرگ تاجرانه...13 دی دومین سالگرد عروج سردار دلها...آموزش سایتهای معتبر پژوهشی »

چرا پژوهش

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 28ام آذر, 1400
چرا پژوهش

نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها با حضور “مریم شیری” استاد و مشاور با موضوع “چرا پژوهش” در مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد، شیری ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش فعالیتی دقیق و منسجم برای کشف حقایق و رسیدن به دانش جدید است. پژوهش عاملی مهم در تولید علم و دانش و پیشرفت و توسعه جامعه است و تلاشی برای یافتن بهترین راه‌های ممکن برای حل مشکلات موجود جامعه است.
استاد حوزه در ادامه بیان کرد: هر چقدر که پژوهش‌های انجام‌شده در جامعه بیشتر باشد آن جامعه توسعه‌یافته‌تر است. کسی که به ‌دنبال یافتن پاسخ سوال و شبهه خود نیز باشد یک کار پژوهشی انجام داده‌است.
وی گفت: در سخنان معصومین(ع) و بزرگان نیز امر به این مهم شده‌ است. در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده‌است: دانش را با نوشتن در بند کشید و این نشانه اهمیت زیاد به تحقیق و پژوهش است. پیشرفت علوم حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکرد پژوهشی دارند.
شیری خاطر نشان کرد: اگر تحقیق و پژوهش انجام نشود، دانش بشری افزایش نمی‌یابد و جامعه دچار سکون و رکود می‌شود حتی بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از نشاط و پویایی لازم برخوردار نیست.
وی در پایان گفت: پژوهش فرآیندی است که زمان‌بر و وقت‌گیر است ولی باید پژوهشگر برای رسیدن به نتیجه کار خود صبور و شکیبا باشد و از مشکلات و موانعی که بر سر راه تحقیق وجود دارد عبور کند.


فرم در حال بارگذاری ...