« مسابقه خلاصه نویسی از کتاب یادت باشد"کرونا امتحان الهی یا عذاب الهی". »

آفات انقلاب

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 4ام تیر, 1399
آفات انقلاب

نشست پژوهشی آفات انقلاب با حضور استاد حوزه، “حجت الاسلام حمیدکمالی” در مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد برگزار شد.
در این نشست کمالی ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد گفت: هر انقلابی ممکن در مسیر خود دچار آفت شود و انقلاب اسلامی هم استثناء نیست وممکن است دچار آفات شود و باید توجه به این مسئله مهم داشت.
وی گفت: ، نفوذ اندیشه¬های بیگانه، تجددگرایی افراطی، ناتمام گذاشتن نهضت¬ها، رخنه فرصت طلبان، تغییر نیت¬ها، از آفات انقلاب هستند. پشتوانه¬های فکری و اندیشه¬های نهضت امام، اسلامی و برگرفته از کتاب و سنت است ولی ممکن است اندیشه بیگانه، حال از راه دشمن و یا از راه دوستان و پیروان ( به خاطر جهلی که دارند) به اسم اسلام و انقلاب در نهضت امام نفوذ کند.
استاد حوزه در ادامه بیان کرد: همانطور که اشاره شد یکی از آفات انقلاب تجدد گرایی است آن هم زمانی که حالت افراط به خود بگیرد. اگر کسی به اسم اجتهاد، به اسم همراهی با علم روز، به اسم همراه با تکنولوژی…از مبانی خود دست بردارد دچار تجددگرایی شده و یک آفت محسوب می¬شود.
کمالی گفت: انقلاب با افراد مومن شروع می¬شود که خالصانه پای کار هستند ولیکن ممکن در بین راه دچار تغییر نیت شوند و آن اخلاص را کنار بگذارند و زمانی که انقلاب تثبیت شد افراد فرصت طلب پیدا شوند و جای معماران اصلی انقلاب را بگیرند یا حتی ممکن رهبران انقلاب هنگام سختیها انقلاب را رها کنند و اینها همگی از آفات انقلاب محسوی می¬شود.
وی در پایان گفت: آفات انقلاب یک موضوعی است که طلاب می توانند از جنبه های مختلف آن تحقیق کنند ، یا به مقایسه اندیشه ناب اسلامی با اندیشه بیگانگان بپردازند ویا در مورد مسئله علل ناتمام¬گذاشتن انقلاب¬ها تحقیق کنند و دوکتاب: نهضت¬های اسلامی در100ساله اخیر اثر استاد شهید مطهری و حدیث پیمانه اثر استاد پارسانیا جهت مطالعه و پژوهش به طلاب معرفی شد..


فرم در حال بارگذاری ...