« هرچیزی که در جهان وجود دارد،حجاب داردامام زمان از پدر و مادر به مردم مهربان تر است »

ایام پایانی ماه مبارک شعبان

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 28ام تیر, 1391

در کتاب شریف المراقبات تالیف عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس سره که یک برنامه کامل خودسازی است در بخش ایام پایانی ماه مبارک شعبان یک حدیث زیبا از امام رضا علیه آلاف التحیة و الثنا نقل می کنند که بحث از آمادگی برای ماه مبارک است همان ماهی که بنا بر گفته امام مجتبی  (ع) یک مسابقه بزرگ الهی است که یک عده پس از آن پیروز و یک عده شرمنده اند؛وارد شدن در همچنین مسابقه و امتحان بزرگی مطمئنا نیاز به کسب آمادگی دارد که این کلام زیبای امام هشتم به ما می آموزد که در این چند روز باقیمانده تا ماه رمضان برای آمادگی بیشتر چه کنیم؟


اباصلت نقل کرده است که در آخرین جمعه از ماه شعبان بر ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام وارد شدم ،ایشان به من فرمود: ای ابا صلت! بیشتر از شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است ، در این باقیمانده  ماه تقصیر های گذشته ات را تدارک کن و بر آنچه به کارت می آید اقبال نما و بسیار در دعا و استغفار و تلاوت قرآن بکوش و از گناهان خویش به سوی خدا توبه کن تا ماه رمضان که فرا می رسد تو برای خدای عزوجل مخلص باشی، امانتی که برگردن داری ادا ساز،هر کینه ای در قلبت از برادران مومنت می باشد آن را بر انداز و هر گناهی بر تو مانده که مرتکب آن شده باشی آن را از دل ریشه کن ساز و از خدا بپرهیز و در آشکارا و پنهان بر او توکل نمای؛چه آنکه خود او فرمود ” و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدرا” یعنی آنکس که بر خدای توکل کند خدا او را بس است که خدا امر خود را به انجام می رساند و برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.


و در مابقی این ماه زیاد بخوان : “اللهم اِن لم یکُن غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه"زیرا خدای تعالی در این ماه به احترام ماه رمضان گردن هایی را از آتش جهنم آزاد می سازد.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: عصمت محمدی احمدابادی [عضو] 

من تونستم مطلب جدید بذارم. کاربری شما مشکلی نداره. سعی کنید مشکل مرورگرتان را رفع کنید. اگر دقیقتر بفرمائید کجای کار مشکل دارید بهتر میشه راهنمایی کرد.اگر هم سیستمتون تحت اتوماسیونه فردا صبح تماس بگیرید هماهنگ کنیم از مرکز تست کنند ببینند مشکل چی هست.

1391/05/15 @ 14:46
نظر از: پشتیبانی 2 کوثر بلاگ [عضو] 

نام کاربری و کلمه عبورتان را ارسال کنید تا بررسی کنم . یاعلی

1391/05/13 @ 14:46
نظر از: جعفری ندوشن [عضو] 

به امید بهتر بهره برداری از رمضان
التماس دعا

1391/05/13 @ 09:59
نظر از: پشتیبانی 2 کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام. مشکل از مرورگرشماست . به وبلاگ پشتیبانی بروید . در مطلبی دانلود مرورگر فایرفاکس گذاشته شده. دانلود کنید و از اون استفاده کنید. یاعلی

1391/05/12 @ 14:04
نظر از: بانوی طلبه [عضو] 
5 stars

با سلام
ممنون از مطلبتان /
نسیم بهشت شبکه مجازی برای مباحثه و همکاری و تعامل طلاب ایجاد شده . از شما دعوت میکنیم تشریف بیاورید و ما را از حضورتان بهره مند کنید .
در ضمن دوره ای نیز قرار است برگزار شود ، به قرار زیر است :
اموزش تبليغ نوين در فضاي سايبر ويژه طلاب و دانشجويان محترم در شبكه اجتماعي نسيم بهشت(نحوه تبليغ با وبلاگ،سايت،جامعه مجازي،چت وتالار گفتمان - امنيت شبكه - پشتيباني - آسيب ها معايب و مزاياي تبليغ در فضاي سايبر) ..با ثبت نام در اين كلاس ها ، گروه جهادي سايبري تشكيل داده و يك سازمان مردم نهاد(سمن) تشكيل دهيد و از مزاياي اين طرح نظير اينترنت پرسرعت ، لپ تاپ و تبلت با تخفيف بهره مند شويد. منتظرتان هستيم. اگر می خواهید در این دوره شرکت کنید پس از ثبت نام در سایت ، در این فید اعلام حضور فرمایید http://www.nasimebehesht.ir/view/post:977

1391/04/28 @ 20:48


فرم در حال بارگذاری ...