« کرسی: نحوست ماه صفر پندار یا حقیقتدعاب هر روز ماه صفر »

بررسی دستاوردهای پیاده روی اربعین

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 7ام مهر, 1400
بررسی دستاوردهای پیاده روی اربعین

امام جمعه رستاق:
ایجاد و گسترش تمدن نوین اسلامی در بستر اربعین به وجود می¬آید
مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله علیها احمدآباد با همکاری حوزه های علمیه خواهران استان های یزد، کرمان،بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و مدارس علمیه اشکذر، سطح 2،3،4میبد، سطح2و3 اردکان، ریحانه الرسول، معصومیه، ام ابیها تفت نشست پژوهشی “بررسی دستاوردهای پیاده¬روی اربعین” با حضور “حجت الاسلام دلاوری” امام جمعه رستاق، به صورت مجازی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها)احمدآباد، دلاوری گفت: ایجاد و گسترش تمدن نوین اسلامی در بستر اربعین به وجود می¬آید. مصیبت امام حسین علیه¬السلام و حوادث کربلا، از همه مصیبت‌ها بزرگتر و سخت‌تر بود، همین عامل کافی بود که نشان بدهد چرا برای امام حسین علیه السلام بیش از امامان دیگر و حتی بیش از پیامبر اسلام صل¬الله¬علیه¬و¬آله عزاداری و مراسم سوگواری و مدیحه‌سرایی متعددی برپا می¬شود.
وی گفت: هدف از بزرگداشت اربعین حسینی، یادآوری اهداف آن امام آزادیخواه و پرچمدار شرافت انسانی است تا بدانیم که در همیشه‌ی تاریخ در کدام صف قرار داریم، صف حسینیان یا صف یزیدیان؟
دلاوری در ادامه بیان کرد: یکی از دستاوردهای پیاده¬روی اربعین، محبت، انسجام و احساس غرور و نشاطی است که برای مسلمانان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ایجاد می‌شود. چرا که این‌راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.
وی درادامه گفت: یکی دیگر از دستاوردهای اربعین معرفی فرهنگ عاشورا به جهانیان است. حادثه کربلا خود به تنهایی یک بسته کامل است که با استفاده از آن می توان فضائل و رذائل اخلاقی را به تصویر کشید؛ که البته متناسب با مخاطب مباحث اخلاقی، مباحث اجتماعی ظلم و عدل و…. مباحث اعتقادی بیان کرد.
امام جمعه رستاق بیان کرد: تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و خنثی شدن تفکرات سوء نسبت ‌به رفتار شیعیان، توسعه فرهنگ اسلامی اصیل، رشد اسلام‌خواهی در بستر فرهنگ اربعین، دستاوردهای دیگر اربعین دانست.
وی در پایان گفت: عینیت بخشیدن به آموزه‌های اصیل اسلامی در سایه وفاق و همدلی، ایجاد زمینه مناسب برای وحدت جهان تشیع، گامی مهم و اساسی در تحقق زمینه‌های تمدن نوین اسلامی، در کنگره اربعین بدست آوردیم.


فرم در حال بارگذاری ...