« هفته کتاب و کتابخوانی گرامی بادنقش ادب در هدایت انسانها در جریان عاشورا »

تبیین وحدت اسلامی و بررسی آثار وحدت شیعه و سنی

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 5ام آبان, 1400
تبیین وحدت اسلامی و بررسی آثار وحدت شیعه و سنی

استاد حوزه و دانشگاه:
وحدتی که محور ان دین و خدا باشد و هدف و مقصد مشخص باشد مطلوب است
مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد با همکاری مدارس علمیه سطح2،3،4 میبد، سطح2و3 اردکان، ریحانه الرسول، الزهرا سلام الله علیها یزد، فاطمیه اشکذر، ام ابیها تفت، معصومیه و سیدالشهداءعلیه السلام یزد نشست علمی پژوهشی با حضور حجت الاسلام “احسان فتاحی” استاد حوزه و دانشگاه با موضوع “تبیین وحدت اسلامی و بررسی آثار وحدت بین شیعه و سنی” برگزار کرد:
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد فتاحی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم صل¬الله¬وعلیه¬و¬آله و امام جعفر صادق علیه¬السلام و گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت و اتحاد به یک معناست و در مقابل اختلاف بوده و به‌ معنای نقاط مشترک است.
وی در ادامه بیان کرد: وحدت در مورد امر غیرعقلانی، غیرشرعی، غیر عرفی و غیر قانونی، مانند اتحاد با دشمن یا امری که گناه است مطلوب نیست. در جایی‌که محور اتحاد خدا و دین و هدف و مقصد مشخص باشد، مطلوب است.
استاد حوزه دانشگاه ابراز داشت: خداوند در قرآن اتحاد را بر سه محور بیان کرده‌است. اتحاد در حوزه جامعه بشری که با عبارت یاایهاالناس آمده‌است، اتحاد میان ادیان توحیدی که در سوره آل‌عمران آیه 64 و سوره عنکبوت آیه 46 دعوت به اتحاد می‌کند که محور اتحاد خدا است و اتحاد دیگر، اتحاد در اسلام است که خاص مسلمانان است. نعمت اسلام به‌عنوان عامل اتحاد معرفی‌ شده است که در سوره آل‌عمران آیه 103دعوت به این اتحاد شده‌است.
وی بیان کرد: حبل الله یک امر عامی است که خدا، پیامبر اکرم صل¬الله¬وعلیه¬وآله و دین به عنوان محور حبل¬الله معرفی‌شده است. از عوامل اختلاف می‌توان، ناپاکی‌های درونی و شیطان نام برد.
فتاحی قدرتمندی، غلبه و عزت و شوکت را از آثار وحدت نام برد و گفت: اتحاد مسلمانان باعث شوکت و عزت آنها می¬شود و سبب می¬شود نسبت ‌به اسلام دسیسه نکنند و احترام داشته باشند. مسلمانان با اسلام عزیز هستند و با اتحاد می‌توانند بر باطل غلبه کنند و پیروز شوند و بارش رحمت الهی با وحدت نازل می‌شود.
وی در پایان گفت: حضرت علی علیه السلام نیز در خطبه 176 بیان کردند: با اختلاف هیچ کسی خیر ندیده و فرقی بین گذشتگان و آیندگان وجود ندارد.


فرم در حال بارگذاری ...