« تبیین گام دوم انقلاب( اخلاق و معنویت)# »

تبیین گام دوم انقلاب( علم وپژوهش)

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 2ام مرداد, 1398

مروتی در ابتدا بحث خود را با این سوال از اساتید که کلیت گام دوم انقلاب چیست؟ شروع کرد و با اشاره به پنج مرحله حکومت اسلامی یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن اسلامی گفت: برای ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت باید به توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه کرد ، بیانیه ای راهبردی، بصیرت آفرین، راهگشا و امید بخش در چهل سال دوم انقلاب اسلامی است که راه را برای همه دلسوزان انقلاب ترسیم کرده است.
استاد حوزه ابراز کرد: اولین توصیه رهبری در این بیانیه، مقوله علم و پژوهش است که نشان دهنده جایگاه آن است و از معصومین(ع) نیز روایات زیادی در مورد اهمیت علم و پژوهش به ما رسیده است. با علم و دانش است که کشور صاحب قدرت و عزت می شود و ایجاد تمدن اسلامی نیازمند علم است.
وی درادامه گفت: باید علم و تولیدات علمی کشور را به ثروت تبدیل کرد و آن علمی برای نظام و انقلاب اسلامی مفید است که ارزشهای اسلامی و دینی، حقیقت خود را نشان دهد باید به این نکته هم توجه داشت که علم بدون تقوا مضر است علم و دین باید در کنار هم رشد کند و علم به تنهایی باعث خسارت می شود مانند آمریکا که با دست یافتن به علوم جدید ولی بدون اخلاق جنایتهای وحشتناک و بیشماری انجام می دهد.


فرم در حال بارگذاری ...