« "کرونا امتحان الهی یا عذاب الهی".تبیین گام دوم انقلاب( علم وپژوهش) »

تبیین گام دوم انقلاب( اخلاق و معنویت)

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 2ام مرداد, 1398

مروتی در ابتدا با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نکته بسیار مهمی که در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی آن تاکید داشتند موضوع معنویت و اخلاق است. معنویت که به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی مانند اخلاص، ایثار،…در خود و جامعه است و اخلاق نیز به معنی رعایت فضیلتهایی مانند گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی،…است.
وی درادامه گفت: اخلاق و معنویت جهت دهنده ی همه حرکتها و فعالیتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است. بزرگترین و محوری ترین ارزشهای اسلامی که در متن انقلاب اسلامی نهفته است اخلاق و معنویت است و اسلام بدون آن هیچ آثار و مفهومی ندارد و زمانی که اخلاق و معنویت در موضوعاتی چون: سیاست، حکومت، امور نظامی ، امنیتی و..در هم آمیخته شود جهت الهی و معنوی می گیرد و آثار وثمرات زندگی ساز در جامعه به ارمغان می آورد.
استاد حوزه در پاسخ به یکی از اساتید که اخلاق و معنویت قبل از انقلاب پررنگتر از بعد از انقلاب بوده است گفت: اگر به مقایسه معنویت و اخلاق قبل و بعد از انقلاب پرداخته شود می بینیم که قبل از انقلاب فشار بیرونی به دین و ابزار هایی که چهره دین را خراب کنند خیلی کمتر بوده است در صورتی که امروزه با وجود ابزارهای پیشرفته ای که در دست کوچک و بزرگ قرار دارد و از طرفی با برنامه ریزی شبانه روزی دشمن برای ضربه زدن به دین، باز می بینیم که اخلاق و معنویت درجامعه رشد چشمگیری داشته است به عنوان مثال: حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف و یا اردو های جهادی و … که خود نشان دهنده وجود این ارزش اسلامی در جامعه است.

نمایش فایل های پیوست:


فرم در حال بارگذاری ...