« راهپیمایی روز قدسبررسی عوامل پیدایش مثبت اندیشی »

نشست چگونگی شکلگیری اسرائیل و تفاوت صهیونیسم و یهود

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 12ام اردیبهشت, 1401
نشست چگونگی شکلگیری اسرائیل و تفاوت صهیونیسم و یهود

مدرسه علمیه حضرت زهرا(س):
چگونگی شکل گیری کشوراسرائیل و تفاوت صهیونیسم با یهود برگزار شد
نشست بصیرتی” چگونگی شکل گیری اسرائیل و تفاوت صهیونیسم با یهود"با حضور حجت الاسلام محسن شریعتی، مسئول موسسه شاخص در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگاری پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها احمدآباد شریعتی گفت: صهیونیسم یک جریان سیاسی است که با سوء استفاده از آیین یهود و برآمده از خرافات تشکیل شد. اما یهود یک دین الهی است و معتقد به خدا و پیرو حضرت موسی هستند.
وی در ادامه بیان کرد: یهودیان منتفذ در دنیا به فکر تشکیل مستقل برای یهودیان شدند انگلستان نیز با این فکر موافقت کرد. انگلیسی‌ها در آن زمان در خاورمیانه اغراض بسیار مهم استعماری داشتند و با تشکیل کشور اسرائیل مانع از اتحاد دنیای اسلام بخصوص دنیای عرب در آن منطقه شوند و جزء متحدین و کمک انگلیس باشند.
شریعتی بیان کرد: تصرّف یهودیان صهیونست به این صورت بود که ابتدا با جنگ نیامدند بلکه با حیله آمدند. زمینهای بزرگ فلسطین را که زارعان و کشاورزان عرب روی آن‌ها کار می‌کردند با قیمتهای چند برابر قیمت اصلی، از صاحبان و مالکان اصلی این زمینهای بزرگ که در اروپا و امریکا بودند خریدند.
وی در پایان گفت: یهودی ها به تدریج وارد فلسطین شدند و در آنجا ساکن شدند و بعد از با زدن و کشتن….شروع به بیرون کردن فلسطینی ها کردند و به این صورت کشور فلسطین را تصرّف کردند و امریکا هم این‌ها را تا امروز زیر پر و بال خودش گرفته است. شرط نجات فلسطین و جلوگیری از امیال توسعه طلبانه صهیونیسم بازگشت به اسلام و متحد شدن است.


فرم در حال بارگذاری ...