« چه کسی امّل است؟گناه »

همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 28ام خرداد, 1391


 

امروز دست‏هایى تلاش می‏کنند تا فساد را به صورت نامحسوس نه آن طورى که شما در خیابان آن را ببینید و بفهمید و مشاهده کنید به شکلهاى گروهکى، ترویج کنند و جوانان را به فساد بکشانند؛ پسرها را به فساد بکشانند؛ مردم را به بی اعتنایى بکشانند. منکرات این‏هاست؛ منکرات اخلاقى، منکرات سیاسى، منکرات اقتصادى. همه جا، جاى نهى از منکر است. یک دانشجو هم، در محیط درس می‏تواند نهى از منکر کند. یک کارمند شریف هم، در محیط کار خود می‏تواند نهى از منکر کند. یک کاسب مؤمن هم، در محیط کار خود می‏تواند نهى از منکر کند. یک هنرمند هم، با وسایل هنرى خود، می‏تواند نهى از منکر کند. روحانیون در محیطهاى مختلف، یکى از مهم‏ترین عوامل نهى از منکر و امر به معروفند.  (۱۳۷۱/۰۵/۰۷)

 

«همه امر به معروف و نهى از منکر کنند.» الآن هم عرض می‏کنم: نهى از منکر کنید. این، واجب است. این، مسئولیت شرعى شماست. امروز مسئولیت انقلابى و سیاسى شما هم هست. (۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

 

که بارها گفتیم نهى از منکر زبانى جایز و واجب و وظیفه‏ى همه است و در هیچ شرایطى هم ساقط نمی‏شود (۱۳۸۰/۰۵/۱۱)

 

 




 اینطوری پیش رفتن فایده ای نداره، جلسه بگذاریم، بحث کنیم، آخرش هم یه بنده خدایی بیاد و بگه دانشگاه ما نیازی به تذکر لسانی نداره یا رئیس دانشگاه و … همکاری نکنن…مگر دانشگاه از همون اول اینطوری بوده؟ کار به جایی کشیده شده که دختر با استین کوتاه ، با بدترین آرایش، با شال میاد با شلوار پاره ای که پاهاش معلومه میاد دانشگاه! دانشگاه یک محیط علمیه نه جای دیگه!! پوشش مناسب در دانشگاه که فقط برای دانشگاههای ما نیست برای کل جهانه!!  بعد میان میگن باید جلسه ای برای اساتید بگذاریم!! برای کدوم استاد؟ استادی که خیلی راحت توی کلاس حجاب و تمام آرمانهای ما رو زیر پاهاش له میکنه و از کوروش میگه؟؟ برای این اساتید جلسه بگذاریم؟؟!! نه مثل اون اوایل که چماق به دست میومدند!! نه الان که کلا بیخیال شدن!! نه آقا اینطوری فایده ای نداره …دوای همه این دردها کرسی آزاد اندیشی و دادن تذکر لسانیه (خیلی محترمانه، منطقی و علمی).

اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح میشود. امام روح الله(ره)

 


فرم در حال بارگذاری ...