« ریزش غرورهمه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند »

چه کسی امّل است؟

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 31ام خرداد, 1391

 

زن مثل مرد می‌تواند موجود فعالی باشد، اما خودش را برج نکند. چون وقتی برج کردی دل چه کسی راضی می‌شود؟ «فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ» (احزاب/32) این عربی‌هایی که می‌خوانم قرآن است.
«یَطْمَعَ» طمع می‌کند. یعنی دلش هوا می‌کند. چه کسی؟ «الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ» آن کسی که در قلبش مرض است، یعنی بیماردلان‌اند، روحش بیمار است، یک آدم عیاش و هوس باز است، او دنبالت راه می‌افتد. خودت را برج کردی، خودت را حراج کردی، هرزه‌ها عقب تو راه می‌افتند. این کمال است؟
اگر ما یک شیرینی را که یک پارچه‌ای روی آن است برداریم مگس‌ها روی این شیرینی جمع شوند، این برای این شیرینی ارزش است؟ یا این شیرینی را آلوده می‌کند.
بعد قرآن می‌گوید: «تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّة» (احزاب/33) خیلی قشنگ است. این جاهلیت مهم است. یعنی خانم فکر نکن این تمدن است. این جاهلیت است.
اگر برهنگی تمدن بود، همه‌ی حیوان‌ها متمدن بودند. چون حیوان‌ها لباس ندارند. پیراهن ندارند. اگر لباس نداشتن تمدن است، حیوان‌ها هم متمدن هستند.

 

برهنگی تمدن نیست، قرآن می‌گوید: «تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّة» یعنی اگر کسی خودش را برج کند، این مرتجع است، این اُمُّل است. برگشته به زمان جاهلیت. زمان جاهلیت در مقابل زمان عالمیت است. یعنی علم در مقابلش زمان جاهلیت است. قبل از اسلام را زمان جاهلیت می‌گویند. بعد از اسلام دیگر زمان جاهلیت نیست. دیگر اگر کسی خانمی نیمه برهنه خودش را عرضه کرد، ین متمدن نیست، این به جاهلیت برگشته است. برهنگی تمدن نیست. وگرنه حیوان‌ها متمدن‌تر هستند. برج قرار دادن عالمی نیست، جاهلی است. «وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى‏» (احزاب/33)

 

برنامه ی درس هایی از قرآن کریم با موضوع تربیت فرزند در خانه – 29/02/90

 

 

 

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: سرباز گمنام [عضو] 
سرباز گمنام

سلام
عیدتون مبارک
وبلاگ زیبایی دارید
خوشحال میشیم سری به ما بزنین.
از حسن نظر و توجهتون ممنون.چشم انتظار حضورتان در وبلاگمان تا با هم بر مدار عشق سفری داشته باشیم.حسینی باشید و ولایی

1391/04/14 @ 18:15
نظر از: الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

یک عمر تو زخم های ما را بستی / هر روز کشیدی به سر ما دستی / شعبان که به نیمه می رسد آقا جان! / ما تازه به یادمان می آید هستی!/ ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

1391/04/14 @ 11:06
نظر از: [عضو] 

عالی بود، موفق باشید.
از نظر لطف شما نسبت به این وبلاگ متشکرم،امیدوارم همواره موفق و پیروز باشید.

1391/04/01 @ 09:38
نظر از: ثریا [عضو] 
ثریا
3 stars

عالیه
ممنون از حضور همیشگی شما،در پناه حق مؤید باشید.

1391/04/01 @ 09:20
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری
5 stars

ایتاد جان کو گوش شنوا، گشت ارشاد الان دارد به زور گوش بعضیها را می پیچاند تا شاید شنوا شوند اما این روزها هم که بگذرد دوباره همین است، کار فرهنگی عظیم می خواهد از کودکی باید آموزش داد همین طوری که نمی شود جلوی یک خانم را که یک عمر با این فرهنگ و پوشش بزرگ شده گرفت.

1391/03/31 @ 23:55
نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

آفرینش دریا
” خدایا تو را شکر می کنم که دریا را آفریدی ، کوهها را آفریدی و من می توانم به کمک روح خود در موج دریا بنشینم و تا افق بی نهایت به پیش برانم و بدین وسیله از قید زمان و مکان خارج شوم و فشار زندگی را ناچیز نمایم. خدایا تو را شکر می کنم که به من چشمی دادی که زیباییهای دنیا را ببینم و درک زیبایی را به من رحمت کردی تا آنجا که زیباییهایت را و پرستش زیبایی را جزیی از پرستش ذاتت بدانم.”

31 شهریور سالروز شهادت شهید چمران . روحش شاد

1391/03/31 @ 22:09
نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

پرگشایمخوش دارم که در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم. با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم، محو عالم بی نهایت شوم . از مرزهای علم وجود در گذرم و در وادی ثنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.

31 خرداد سالروز شهادت شهید چمران . روحش شاد

1391/03/31 @ 20:58
نظر از: نماز [بازدید کننده] 
نماز

عالی بود
ممنون
از حسن نظر و توجهتون ممنون.
درپناه حق شاد و امیدوار

1391/03/31 @ 14:21


فرم در حال بارگذاری ...