« راههای دعوت مردم به شرکت درانتخاباتکرسی آزاد اندیشی: آموزش در فضای مجازی آری یاخیر »

انتخاب علوی

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 19ام اردیبهشت, 1400
انتخاب علوی

نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) با موضوع “انتخاب علوی” با حضور استاد، مبلغ، پژوهشگر آیت¬الله حسینی قزوینی با همکاری مدارس علمیه میبد و اردکان به صورت وبینار برگزار شد.
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام¬الله¬علیها احمدآباد حسنی قزوینی ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: در رابطه با امیرالمومنین یکی از مسائلی که باید توجه شود شناخت حضرت علی (ع) بود مظلومیت علی این نبود که حق او را غصب کردند بلکه به خاطر جهل مردم به علی(ع) بود.
وی بیان کرد: آنچه که باعث شد علی مظلوم بماند و امت اسلامی از وجود ایشان نتواند به خوبی استفاده کند خیانت کسانی بود که به علی(ع) کردند و این هم عمدتاً خواص و اصحاب رسول الله بودند و علت آن هم این بود که بی بصیرت بودند.
ایشان در ادامه ابراز داشت: روزی که پیامبر(ص) رسالت علی (ع) را اعلام می کند همان روز خلافت علی(ع) را هم مطرح می‌کند که در کتاب‌های مختلف شیعه و سنی مانند تاریخ طبری جلد سه، تفسیر روح المعانی، تفسیر سیوتی، تاریخ بغداد، مستند احمد، به این مطلب با تعابیر گوناگون اشاره شده است.
حسینی قزوینی خاطر نشان کرد: جمهور اهل سنت اعلمیت شجاعت و عدالت شرط امامت می‌دانند. اگر رسول اکرم برای خلافت کسی را انتخاب نکرده بود و قرار بود مردم خودشان انتخاب کنند در میان اصحاب کسی اعلم تر و اشجع تر و اعدل تر از حضرت علی علیه السلام نبود.
وی گفت: در کتاب مستدرک جلد3 امده است کی یکی از بارزترین ویژگی های حکومت علوی این است که جامعه را به صراط مستقیم هدایت می کند و دیگر آنکه جامعه را به سوی حق رهنمود می¬کند یعنی تمام مردم را به حق وادار می کرد. در چنین جامعه¬ای جز رحمت و رافت الهی و تساوی میان مردم چیز دیگری دیده نمی¬شود.
وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی برخاسته از فرهنگ قرآن و اهل بیت علیه السلام است کسی که در راس امور قرار می گیرد باید تمام تلاشش این باشد که کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در جامعه پیاده کند و دستورات الهی در جامعه احیا شود.


فرم در حال بارگذاری ...