« بررسی دلیل عقلی حجابشرکت درانتخابات حق است یا تکلیف »

اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 26ام خرداد, 1400
اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر

نشست علمی– پژوهشی با موضوع«جایگاه و اهمیت شوراهای اسلامی شهر» برگزار شد
معاون مدرسه حضرت زهرا(س) احمدآباد از برگزاری نشست علمی- پژوهشی با حضور آقای دکتر حامد کمالی - استاد دانشگاه اردکان- با موضوع« جایگاه و اهمیت شوراهای اسلامی شهر» با همکاری مدارس علمیه ریحانه الرسول(س)، ام ابیها تفت، الزهرا(س) یزد، معصومیه یزد، حضرت زهرا (س)میبد، مرکز تخصصی فقه و اصول اردکان، فاطمه الزهرا(س) اردکان، موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد و فاطمیه اشکذر خبر داد.
به گزارش معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) (سلام الله علیها)، این نشست به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و مجازی برگزار شد و آقای دکتر حامد کمالی در مقدمه بحث خودگفت: همان گونه که فلسفه بعثت انبیاء تربیت انسانهاست و روش پیامبران برای تربیت هم بدین‌گونه بود که فضا را تربیت می‌کردند با تربیت فضا، افراد در آن فضا رشد پیدا می کنند و تربیت می‌شدند. همین روش را ائمه در زمان خود نیز به کار بردند.
ایشان اظهار کرد: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی که سخنان رهبری در ماه رمضان، قبل از انقلاب به عنوان یک طلبه انقلابی در بین مردم سخنرانی می‌کردند در بحث نبوت این کتاب، مسئله تربیت فضا را مطرح نمودند و معتقدند با اصلاح فضا همه یدخلون فی دین الله می‌شوند و محیط و بستر برای هدایت مردم آماده می‌شود.
وی اضافه کرد: شهر برای تربیت است . ساخت شهر هم مهم است. فضای شهر باید به گونه باشد که تربیت ساز باشد. شوراهای شهر باید این فضای تربیت سازی را ایجاد کنند. قوانین در مسایل آبادانی، فرهنگی، اجتماعی شهر داشته و نظارت بر اجرای این قوانین داشته باشند و مردم هم مطالبه‌گر شوراها برای این امر باشند.
استاد بیان کرد:. مردم باید دغدغه مشکلات شهر را داشته باشند و برای یک شهروند مهم باشد که اعضای شورای شهر او چه کسی قرار باشد، باید فرد دارای ایده، برنامه، تحول‌خواه، باجرات و اهل عمل باشد، به نخبگان شهر میدان دهند، به جوانان اعتماد کند و در یک کلمه انقلابی باشد، در این صورت است که چنین شورای فضای تربیتی را برای شهر ایجاد می‌کند.
ایشان افزود: همان‌طور که شهید مطهری در مقدمه کتاب داستان و راستان نوشته‌انددر جامعه فساد از بالا به پایین سرایت می‌کند و برای اصلاح این فساد باید از پایین به بالا اقدام صورت بگیرد. اگر مردم بتوانند با انتخاب اصلح خود مسئول انقلابی را برای جامعه انتخاب کنند فساد در جامعه رخت می‌بندد.
کمالی در پایان جلسه یک جمله نابی را ایراد کرد: دشمن می‌خواهد با یادآوری نداشته‌ها، داشته‌های ما را از یادمان ببرد، در حالیکه ما باید با داشته‌هایمان، نداشته‌ها را بدست آوریم.

اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر


فرم در حال بارگذاری ...