« نشست به مناسبت میلاد پیامبر(ص) وامام حعفر صادق(ع)مسابقه به مناسبت آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) »

بررسی وقایع 13 آبان در سه دوره مختلف تاریخ ایران

نوشته شده توسطعصمت محمدی احمدابادی 14ام آبان, 1399

رسولی ضمن اشاره به سه واقعه مهم در سه دوره مختلف تاریخ ایران گفت: در سال 13 آبان 1343 به علت اعتراض
دولت میزبان حق محاکمه آن مجرم را ندارد) ایشان توسط کماندوها و مزدوران ساواک دستگیر شده و به ترکیه تبعید کردند.
وی درادامه گفت: یکی دیگر از وقایع 13 آبان مربوط به سال 1357 است که به علت شهادت تعداد زیادی از مردم به ویژه دانش آموزان در اعتراض به حکومت، این روز را، روز دانش آموز نام نهادند.
وی ابراز داشت: واقعه مهم دیگر مربوط به تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال 1358 است. از آنجا که دولت‌ آمریكا با وجود پیروزی‌ انقلاب‌، دست‌ از مداخله‌گری‌ در امور ایران‌ بر نداشت‌ و به حركت‌های‌ توطئه‌آمیز درسراسر كشور، علیه‌ انقلاب‌ می پرداخت. كه‌ به‌ گونه‌ای‌ آشكار، دست‌ آمریكایی‌ها در وقوع‌ آنها دیده‌ می‌شد و عملاً سفارت‌ آمریكا، به‌ صورت‌ یك‌ مركز جاسوسی‌، برای‌ سازماندهی‌ حركت‌های‌ تفرقه‌ افكن‌ و تجزیه‌طلبانه‌، درآمده‌ بود.
استاد حوزه گفت: دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و آن را به تصرف درآوردند. آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت. امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.
ایشان در پاسخ به سوال یکی از طلاب که چرا مرگ بر آمریکا می گوییم.؟ اصلا تا به حال که اینقدر شعار مرگ بر آمریکا گفتیم چه فایده ای داشته است؟ گفت: در شعار مرگ بر آمریکا منظور ما از آمریکا نظام سیاسی و سیاست هایی است که از سوی حکومت و دولت آمریکا، در دنیا اعمال می شود؛ بنا براین، در شعار مرگ بر آمریکا، مردمی که در سیاست ها و ظلم های دولت خویش، نقش نداشته اند منظور نمی باشد.
وی در ادامه گفت: از طرفی دیگر این شعار در واقع، یک هشدار و بیدارباش دائمی جهت آگاهی در مقابل توطئه های دائمی آمریکا، در قبال ملت مسلمان و آزاده ایران است.
رسولی ابراز کرد: دلیل دیگر نیز آن است که شعار مرگ بر آمریکا و اعلام تنفر از کفار و مستکبران، دارای مبانی عقیدتی و دینی است. چنانچه خداوند و بزرگان دین، مشرکان، ظالمان و مستکبران و… را لعن و نفرین کرده¬اند و برای آنها آرزوی مرگ کرده اند؛ مانند: آیه 4 سوره بروج که در آنجا گفته شده: کشته باد(مرگ بر) اصحاب اخدود یا در سوره عبس آیه 17 ( کشته باد) مرگ بر انسان؛ چه قدر کافر و ناسپاس است. و…
وی درپایان گفت: فایدة دیگر، اثر روان شناختی این شعار است که اظهار تنفر از ظالم ، ترحم بر مظلوم را در دل تقویت می کند و انسان را از تمایل به ظلم و ظالم باز می دارد و این امر، موجب صفا و صداقت دل و جان می گردد. باید تلاش کرد مخالفت با استکبار آمریکا، در حد شعار و سیاست باقی نماند، بلکه با تلاش¬های علمی ، فعالیتهای اقتصادی و تقویت ابعاد اعتقادی ، فرهنگی و… مبارزه ای همه جانبه انجام دهیم.

بررسی وقایع 13 آبان در سه دوره مختلف تاریخ ایران

نمایش فایل های پیوست:

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: سربازی از تبار سادات [عضو] 
5 stars

انشالله عاقبت بخیر باشید
خوشحال میشم از وبلاگم بازدید کنید

1399/08/14 @ 11:31


فرم در حال بارگذاری ...